[Democratie] Graag even meedenken

Bob Sikkema | Piratenpartij Nederland bob.sikkema op piratenpartij.nl
Wo Okt 2 10:48:49 CEST 2013

> Daarom heb ik drie vragen:
>
> 1. Is de ledenadministratie zo ver bij dat duidelijk is wie er
> stemrecht heeft (lid en betaald zou ik zeggen)?
>
> 2. Is er bij ICT capaciteit om een e-democracy-systeem op te tuigen
> zodat er gestemd kan worden? Polly is nog niet zo ver, heb ik begrepen
> maar er zijn meer systemen. LQFB uiteraard maar ook andere.

Ik ga voor Amsterdam komende weken dit systeem installeren. 'k Zal
zorgen dat ik lqfb installatie documenteer zodat we dit kunnen
reproduceren indien nodig. Inclusief documentatie. Ergste geval moet er
een fysieke machine bij voor 60 euro per maand, wat me eigenlijk geen
overbodige luxe lijkt. Zeker ook ivm uitwijkmogelijkheden ivm een
hardware probleem op één van de 2 huidige systemen.

> 3. Kunnen jullie ons helpen met het selecteren en optuigen van een
> bruikbaar e-voting systeem? Ik ga er hier van uit dat jullie deze
> discussie al hebben gevoerd voordat LQFB offline is gehaald en gekozen
> is om aan Polly te werken.

zie 2