[Democratie] Graag even meedenken

steven.russchenberg op piratenpartij.nl steven.russchenberg op piratenpartij.nl
Wo Okt 2 10:38:27 CEST 2013

Hoi,

 Zoals jullie misschien gelezen hebben in de oproep voor de
programmacommissie (progcie), willen we het verkiezingsprogramma voor de
EP-verkiezingen zoveel mogelijk door de leden laten invullen. Dit willen
we mogelijk maken door op het forum een deel te reserveren voor
discussie over het bestaande programma en nieuwe standpunten die worden
aangedragen door de leden.
 Op een gegeven moment zal er echter een
besluit genomen moeten worden over de ideeën die verder uitgewerkt gaan
worden tot programmapunt. wij zien dit het liefste door de leden zelf
gedaan worden. Nu hebben we geen LQFB meer draaien dus er zal een andere
oplossing gevonden moeten worden. Stemmen op de aankomende ALV is een
mogelijkheid maar ik ben bang dat die ten eerste te vroeg is en
waarschijnlijk is er al een (te) volle agenda. We kunnen polls gebruiken
op het forum zelf, maar die zijn makkelijk te manipuleren en niet-leden
kunnen dan ook meestemmen.

 Daarom heb ik drie vragen:

1. Is de
ledenadministratie zo ver bij dat duidelijk is wie er stemrecht heeft
(lid en betaald zou ik zeggen)?

2. Is er bij ICT capaciteit om een
e-democracy-systeem op te tuigen zodat er gestemd kan worden? Polly is
nog niet zo ver, heb ik begrepen maar er zijn meer systemen. LQFB
uiteraard maar ook andere.

3. Kunnen jullie ons helpen met het
selecteren en optuigen van een bruikbaar e-voting systeem? Ik ga er hier
van uit dat jullie deze discussie al hebben gevoerd voordat LQFB offline
is gehaald en gekozen is om aan Polly te werken.

Ik heb de werkgroep
democratie in CC meegenomen zodat daar misschien meegedacht kan worden
over een geschikt stem-systeem.

Ik hoop dat jullie vanavond tijdens de
vergadering deze vragen kunnen beantwoorden.

Namens de
programmacommissie.

Groet,

Steven