[Delft] plan - kleine lokale debatten donorref.

Reinier Bakels reinier.bakels op gmail.com
Ma Apr 23 19:22:11 CEST 2018

Maar moeten we niet constateren dat referenda vaak misgaan, doordat ze
gekaapt worden door populisten met een eigen agenda, en doordat ze geen
goed alternatief formuleren. Ook het sleepnet-referendum was
teleurstellend, want wat wil je dan? Helemaal geen geheime dienst is toch
geen reële optie.
Het is taboe om te zeggen dat de kiezer er te dom voor is, maar ikzelf heb
toch behoorlijk doorgeleerd en vind dat de vragen die tot dusver in
referenda aan de orde zijn gesteld om een afweging vragen die uitgebreide
studie vergen. Daar hebben we in ons systeem van oudsher mensen voir
vrijgemaakt: parlementariërs.

private: Johan Willem Frisostraat 149, 2713 CC Zoetermeer, The Netherlands
telephone: +31 79 316 3126, GSM ("Händy") +31 6 1129 2693