[Delft] plan - kleine lokale debatten donorref.

Rico Brouwer | PPNL rico op piratenpartij.nl
Ma Apr 23 19:35:50 CEST 2018

hey Reinier,

wat ik zou willen is dat we vaker met elkaar in gesprek gaan over
onderwerpen, overal in Nederland. Piratenpartij zou daarin een
voorbeeldrol kunnen nemen. Zo'n debat avond als over Donorwet zou een
allereerste begin kunnen zijn, vandaar mijn vraag of Delft wil helpen
dat te organiseren.

PPNL heeft rond Wiv campagne gevoerd voor een bétere wet (niet tegen de
diensten). In een petitie hebben we aangegeven welke follow-up we
verwachten https://verbeterdewiv.petities.nl/ en in debat hebben we eea
uitgelegd aan Nederland; https://www.youtube.com/watch?v=uajP4cyen7M

De referendumwet in Nederland is niet ideaal en zou moeten worden
vervangen door een betere wet als je het mij vraagt. Maar afschaffen van
wat we hebben omdat het beter kan, klinkt als het afschaffen van lucht,
bij luchtvervuiling.

Wetten zijn er voor onszelf. Zeggen dat burgers te dom zijn is volgens
mij omgekeerd geredeneerd. De wetten zijn er om ons te dienen en zijn
dan kennelijk te ingewikkeld.

Parlementariërs zijn trouwens niet beter geïnformeerd dan Piraten, dat
weet ik wel na de diverse debatten met kamerleden.

Ik hoop op een leuke samenwerking met een toffe kroegmeet/debatavond
over de donorwet in Delft!

Voor wie dat samen wil helpen opzetten, ik hoor graag van je.

groetjes
Rico

Rico Brouwer | PPNL
+31 6 51188938