[Afdelingen] social media PPNL en lokale afdelingen

Dmitri dmitri at piratenpartij.nl
Wed Apr 11 16:40:10 CEST 2018

Dag Sociale media Cirkel,

Als eerste, het lijkt er niet op dat de lokale afdelingen eerst naar hun
mening is gevraagd voordat dit voorstel gelanceerd werd. Advies is dus
om eerst te praten met de cirkels die er daadwerkelijk mee aan de slag
zijn. Dat voorkomt een hele hoop heen en weer gemail en tijd &
energieverspilling. Dit hele proces is een stuk efficiënter als je
gewoon volgens de regels speelt.
https://github.com/HetNieuweOrganiseren/PPB/blob/master/PiratenPartijBroncode.md
Er is namelijk geen manier om een dergelijke beperking op te leggen aan
andere cirkels. Dus ja je kunt het vragen, maar als je gewoon naar de
verantwoordelijke rol was gestapt (als je het niet weet vraag de
leadlink) had je kunnen weten dat dit voorstel iig in Utrecht niet zou
vliegen.

Verder, Wat ik mis is de reden achter dit voorstel. Een voorstel komt
voort uit een spanning (hoe je weet dat het is vs. hoe je wilt dat het
is) en is er op gericht om de organisatie nog beter te maken. Dus mijn
vraag is waarom jullie denken dat dit een goed idee is.

Vervolgens, mijn bezwaar: Facehook, hoe irritant ook, is overduidelijk
een machtig wapen in de strijd om gehoord te worden. Veel van onze
achterban zit op vleesboek en die kunnen wij dan niet/minder goed
bereiken. Uiteraard zou het zo moeten zijn dat je niet belachelijk veel
geld nodig hebt om jezelf te promoten en dat mensen ons van nature
moeten kunnen vinden als ze op zoek zijn naar ons, maar zeker wij zouden
moeten weten dat het wel het geval is. En tot die tijd moeten we alle
middelen gebruiken om zo veel mogelijk mensen te bereiken. Dit voorstel
schaad de piratenpartij omdat wij hierdoor een belangrijk communicatie
kanaal verliezen.

Voorts nog een vraag, wie zitten er in deze nieuwe cirkel? Want ik zie
alleen Wietze Brandsma staan.

Met vriendelijke groet
I.d.h.v.: Secretaris PPU, Holarchie Coach en een individuele Piraat.
Dmitri