[Utrecht] Hoi! (en: ondersteuningsverklaringen plz)

Nils Vogels nils at familievogels.nl
Sat Jan 21 23:20:34 CET 2017

Hallo!

Hoewel ik al een paar jaar lid ben van PPNL en eerder wat posters heb
geplakt, ben ik me laatst echt in de partij gaan verdiepen, de
aanleiding was de ALV van januari, en hoe welkom ik me daar gevoeld heb.

Zo ontdekte ik dat er een afdeling Utrecht is, ik woon in die provincie,
dus .. hup, op de mailinglist :)

Al eerder heb ik me opgeworpen als coordinator voor Kieskring 8, de
provincie Utrecht, en omdat ik in de archieven van de list wat
onduidelijkheid zag over hoe het zit met de ondersteuningsverklaringen:

- We hebben nog ongeveer 15 ondersteuningsverklaringen nodig, en hebben
hiervoor nog een paar dagen de tijd. Halen we dit niet op tijd binnen,
kun je in Utrecht tijdens de Tweede Kamerverkiezingen 2017 niet op de
Piratenpartij stemmen :(

- Iedereen die kiesrecht heeft in de provincie Utrecht kan PPNL
ondersteunen, zolang het de enige partij is die je ondersteunt! (Dus ook
je broertje, zusje, moeder, vader, etc. Mijn familie woont in een andere
kieskring, maar ondersteunt daar :) )

- Ondersteunen is makkelijk, en je helpt de PPNL er enorm mee. Doe het
volgende:

* Je print thuis het H4 formulier (https://piratenpartij.nl/wp-content/uploads/2017/01/H4.pdf) uit.
  Alle nodige kandidaatgegevens staan er al in de juiste volgorde op vermeld.
* Je vult alles in /behalve je handtekening/.
* Je gaat - met geldig ID - naar het gemeentehuis en zet je handtekening /in bijzijn van een ambtenaar/.
  In principe hoef je je niet van te voren te melden maar als je van te voren belt met het gemeentehuis, speel je het op zeker dat er
  iemand voor je klaar zit, en weet je zeker dat je bij het juiste kantoor bent. Als een gemeente alleen op afspraak werkt, is er meestal een mogelijkheid om te kiezen voor een afspraak over 'Verkiezingen' of 'Hulp bij invullen formulier'
* De ambtenaar zet een stempel op het H4 formulier en geeft een blaadje terug na een kopie gemaakt te hebben (en kopie van je ID).
* Je levert uiterlijk zo snel mogelijk (deze week!) het H4 formulier fysiek in op ons partijkantoor (Piratenpartij Nederland, Hogehilweg 7K, 1101 CA,
  Amsterdam Zuid-Oost), of per email bij h4 at piratenpartij.nl