[Utrecht] Bijeenkomst

aequitas at sigaint.org aequitas at sigaint.org
Sat Aug 20 14:14:59 CEST 2016

Hey Annet en mede-piraten, na overleg willen sommige in de ACU het liefst
politiek neutraal blijven,
sommige zijn daar niet mee eens en zijn we daarom welkom onze
bijeenkomsten bij een atelier van wat vrienden te houden alleen komt
Vrijdag de 16e dan beter uit, kan iedereen die willen meedenken dan?

Over thema's, tijdens de laatste bijeenkomst hoorde we woningnood voorbij
komen. Uit
sociologische studies zien we dat geld een grote factor is voor de slechte
doorstroming en stagnatie in woningbouw, zoals vrijwel de meeste
(inter)nationale
problemen.

De afnemende werkgelegenheid door globalisering en automatisering is daar
ook een
groot onderdeel van, banen verplaatsen waar arbeid goedkoop is en kinderen
de ideale
sollicitanten zijn.

En als projecties in 2030 laten zien dat technologie een miljard keer
ontwikkeld is
dan vandaag zijn kunstmatige intelligentie en automatisering software de
arbeidsmarkt. Software blijft te hacken en zoals Snowden ons heeft laten
zien is
1984 een eutopie vergeleken met de totalitarisme waar we nu in zitten,
laat staan
over 15 jaar als we daar nu niet actief iets tegen doen. Dus hoop ik net
als vele
van jullie dat het snel doordringt dat een informatiepolitiek partij zoals
wij
noodzakelijk is en we met alleen al een kleine koersverandering wat
ijsbergen kunnen
mijden door het monetaire stelsel een broodnodige update te geven met
basisinkomen
experimenten zoals die in Utrecht van start gaat in 2017 en het probleem van
automatisering omzetten in een oplossing en te stimuleren zodat we kunnen
concentreren op klimaatverandering en gezien iedereen daar de
consequenties van zal
voelen is dat denk ik een manier om alle neuzen en zeilen dezelfde kant te
laten
varen.

*Als er uberhaupt rond die tijd in Nederland en in veel kustgebieden een
arbeidsmarkt en woningnood is omdat het onder water staat en we te druk
bezig zijn
met vluchten met de miljoenen andere mensen door
klimaatverandering.

Dus als thema zou ik voorstellen het kern van het probleem te bespreken,
corprotocracy en de symbiotische relatie met het bankenkartel dat met
fractioneel
bankieren criminele praktijken kan uitvoeren onder bescherming van de
krachtstructuur en hoe dat zich manifesteert in alle problemen die
persoonlijk
negatief impact hebben en onze samenleving in het geheel.

Burgerinitiatief Onsgeld heeft een groot platform en heb ik tijdens de vorige
ledenvergadering mee gekregen dat ze achter ons staan. Kunnen we evt hun
vragen mee
te denken en te pitchen?

En als er consensus is binnen de partij om dit te doen ga ik
vrienden/mede-redditors die experts/academici zijn in de relevante velden
vragen om
mee te denken en hun kennis te pitchen.

Ik denk en hoop dat als er meer bewustwording komt over de kern van het
probleem de
angsten verdwijnen waar bedrijfsvertegenwoordigers vermomd als
volksvertegenwoordigers op voeden om de machtsstructuur te versterken en
met vingers
wijzen polarisatie voeden zodat ze ongestoord hun agenda kunnen uitbreiden
en de
consequenties op elkaar afreageren. Het is zelfs zo erg geworden nu dat
multinationals de wereldpolitiek domineren, klimaatverandering, TTIP en
Panama
Paper-"gate" zijn een paar voorbeelden.

Lemme know what you think?

groetjes,