[Persbericht] Piraten uit de kast als terrorist

Persberichten Piratenpartij persberichten op lists.piratenpartij.nl
Zo Sep 14 23:14:52 CEST 2014

Piratenpartij

PERSBERICHT

Piraten uit de kast als terrorist

Leden van de Piratenpartij zijn in een video uit de kast gekomen als
terrorist. Ze gebruiken statements als ”Ik ben een terrorist want ik
zwaai naar mijn dochter” en “ik ben een terrorist want ik heb
vliegangst” om te laten zien dat de 'slimme' camera's iedereen als
potentiële terrorist kunnen bestempelen. Deze camera's zijn sinds kort
op Schiphol in gebruik.

Bestuurscommissielid Jelle de Graaf: “De inzet van 'slimme' camera's is
een schending van het recht op privacy en een dure investering in
schijnveiligheid. Opnieuw zullen gewone reizigers de dupe worden terwijl
goed voorbereide terroristen zich zo kunnen gedragen dat ze niet zullen
opvallen. Het is hoog tijd de groeiende controledrang van de overheid
onder het mom van veiligheid een halt toe te roepen.”

EINDE PERSBERICHT

Noot voor de redactie:

Contactpersoon: Jelle de Graaf, 0628562748, jellegraaf op gmail.com
Link video: https://vimeo.com/106106190
Link begeleidend opiniestuk:
https://piratenpartij.nl/ben-jij-ook-een-terrorist/