[Persbericht] Meet & Greet met Rick Falkvinge in Stadscafé de Waag te Delft

Persberichten Piratenpartij persberichten op lists.piratenpartij.nl
Ma mei 12 23:45:08 CEST 2014

Meet & Greet met Rick Falkvinge in Stadscafé de Waag te Delft

Rick Falkvinge is komende week in Nederland. Aankomende vrijdag geeft
hij een presentatie op de Bitcoinconferentie "Building the Digital
Economy". (http://bitcoin2014.com/)  Om Nederlanders een kans te geven
met hem te spreken over de toekomst van Bitcoin of het
piratengedachtegoed houdt Falkvinge een Meet & Greet in Stadscafé de
Waag in Delft. Falkvinge is daar op uitnodiging van de Nederlandse
Piratenpartij en vaart ook mee met de campagneboot van Rotterdam naar
Delft.

Falkvinge is de oprichter van de Piratenpartij in Zweden en maakt zich
al enkele jaren hard voor burgerrechten voor de digitale generatie en
de generaties daarna. In 2011 besloot hij zijn spaargeld in Bitcoin om
te zetten. Internationaal wordt Falkvinge gezien als aanjager van
Piratenpartijen en evangelist van het piratengedachtegoed. Over
Bitcoin zei hij: "De laatste tijd heb ik een veel nagedacht over
Bitcoin. Dat resulteerde er in dat ik al het geld dat ik had gespaard
en kon lenen geďnvesteerd heb in de munt." (bron:
http://falkvinge.net/2011/05/29/why-im-putting-all-my-savings-into-bitcoin/
)

Stadscafé de Waag was het eerste café in Nederland dat betalingen met
Bitcoin accepteerde. Manager Hugo Overvoorde: "Ik wist niets van
Bitcoin, maar ik zag het als een innovatie die ik moet overnemen. Dus
ik begon te lezen en te lezen en na twee dagen wist ik genoeg om
Bitcoin te kunnen accepteren." (bron:
http://bitcoinmagazine.com/8211/bitcoins-in-a-restaurant-how-it-all-started-and-is-going-on-with-de-waag-the-first-place-that-accepted-bitcoins-in-the-netherlands/
)

Youtube filmpje met Bitcoinbetaling in de Waag:
http://www.youtube.com/watch?v=CErPTH-awe4

Voor de campagne voor de aankomende verkiezingen is de Nederlandse
Piratenpartij bezig met een boottocht door heel Nederland. De
'#piratenboot' vaart woensdag van de Veerhaven in Rotterdam met Rick
Falkvinge aan boord naar Delft. Falkvinge is als oprichter van de
Zweedse Piratenpartij uitgenodigd door de Nederlandse partij om te
spreken over Bitcoin in een podcast en om een Meet & Greet in
Stadscafé de Waag te houden. Bij de Meet & Greet zijn o.a. ook nog de
kandidaten Janmaarten Batstra (nummer 2), Gijs Peskens, Wiel Maessen
en Rogier Huurman aanwezig. De Nederlandse Piratenpartij vindt het
Bitcoin-experiment erg interessant vanwege het decentrale en vrije
karakter. Als nieuwe munteenheid zou de Bitcoin veel van de problemen
rondom de bankencrisis kunnen oplossen, aldus de Piratenpartij. De
Piratenboot blijft na de bijeenkomst in Stadscafé de Waag nog tot
donderdag in Delft aan de Hooikade liggen en verwelkomt iedereen die
interesse heeft in Bitcoin of het piratengedachtegoed.