[Onderzoek] Drugsbeleid - meerderheid voor legalisatie - alleen hoe?

Matthijs P matthijspon op gmail.com
Di Jan 21 18:03:49 CET 2020

Het gaat erom de optimale vorm van regulering te vinden, tussen een
ongereguleerde commerciële markt, en een ongereguleerde criminele markt.
Het zal dus per drug verschillen of je het vrijgeeft (zoals nu bvb met
koffie of chocola), hier wat meer regels aan verbindt (zoals nu bvb met
alcohol en tabak) of reguleert via specifieke verkooppunten (smartshop /
coffeeshop model). Je kunt inderdaad ook nog aan apotheken denken, of
gereguleerde uitgifte (zoals nu soms al bij mensen met een heroine
verslaving gebeurt).

In ons TK2017 programma kun je hier al aardig wat over vinden. Verder kun
je aardig wat info vinden in de ‘blueprint for regulation’ van TDPF of op
www.drugsbeleid.nl (stichting waar ik ook in het bestuur zit). Daar kun je
nu ook een burgerinitiatief tekenen om verstandige legalisering op de
agenda van de Tweede Kamer te krijgen.

Op ma 13 jan. 2020 om 17:47 schreef <Klaarermee op 10.0.0.1>