[Groningen] Opheffing Piratenpartij Groningen

Johannes Bakker jubakker op hotmail.com
Di Jan 26 23:01:22 CET 2021

Jammer dat het zo gegaan is.
De kroegmeetings waren leuk en gezellig.
Nog bijeenkomsten over de bitcoin uit voort gekomen.
Het genoemde hoogtepunt dat ik heb meegemaakt, de aanloop naar de verkiezingen in 2014 was interessant, met presentaties voor de media enz.
Er is genoeg om over te praten:
    Het is niet in ons land maar neem het sociale punten scoresysteem dat China in wil voeren. Toen ik dit nieuws vernam moest ik direct aan de PP denken; ik kan geen grotere schending van de privacy bedenken.
    In deze corona tijd:
         De inperking van onze vrijheid vanwege de corona maatregelen
         De coronamelder app
         Wel of niet verplichting vaccin
Enz.

Maar actief zijn kost veel tijd. Dat is denk ik de hoofdreden voor velen om afstand te nemen. Middagen om leden te werven en met mensen spreken, en flyers uitdelen, promotiemateriaal maken, correspondentie met o.a. de gemeente, stukjes schrijven.... Daarnaast landelijke en plaatselijke ontwikkelingen bijhouden en meningen over vormen. Interessant maar tijdrovend. Sommigen van ons hadden een baan en moesten tijd voor de PP tussen hun baan en eventueel gezin proppen, sommigen moesten vanwege deadlines onder hun prakticum op de universiteit nog tussendoor telefoontjes plegen voor de PP herinner ik me nog enz.

Toch droevig om te lezen dat de PP Groningen een stille dood gestorven is.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Groningen [mailto:groningen-bounces op lists.piratenpartij.nl] Namens Piratenpartij Groningen
Verzonden: zaterdag 16 januari 2021 10:56
Aan: Groningen Maillijst | Piratenpartij <groningen op lists.piratenpartij.nl>
Onderwerp: [Groningen] Opheffing Piratenpartij Groningen

Deze officiële bekendmaking is om eerlijk te zijn te lang blijven liggen.

Zoals in de titel is te lezen is afdeling Groningen van de Piratenpartij opgeheven.
We hebben in het verleden mooie hoogtepunten gehad. Vooral de erg goed bezochte kroegmeets naar aanloop van de landelijke verkiezingen in 2012 en de gemeentelijke verkiezingen in 2014, toen nog in Lokaal Ambrosius, zijn een basis geweest om dit door te zetten.

De afgelopen jaren is de slop er echter in geraakt en bleef een klein groepje mensen over. Ons ontbrak het aan organiserend vermogen en wij wisten hier geen verandering in aan te brengen.

We hebben alle leden in provincie Groningen aangeschreven voor een online vergadering op 18 november. Daar is naast de enkele overgebleven vaste piraten één ander persoon op afgekomen. Wij hebben toen als bestuur besloten om de informele vereniging Piratenpartij Groningen op te heffen.

Als afdeling hebben we nog een aantal middelen tot onze beschikking. Het meeste promotiemateriaal hebben we in het verleden al overgedragen aan andere lokale afdelingen. Mocht iemand nog promotiemateriaal thuis hebben liggen en dat een betere bestemming willen geven, mail dan met groningen op piratenpartij.nl. Indien mogelijk probeer dit dan in de komende 2 week te doen, dus voor het einde van januari. Dan zorgen we dat dit materiaal nog verspreid kan worden over andere afdelingen om te gebruiken in de aankomende verkiezingen.

Verder hebben we besloten onze overgebleven financiële middelen (enkele donaties, maar vooral overgebleven van de pot van alle kroegmeets) aan twee andere lokale afdelingen te schenken; Delft en Utrecht.

Voor de rest zullen we digitale middelen opheffen of overdragen aan de landelijke organisatie.

Misschien ooit een keer tot ziens,

Alex Haan
J.P. Lemain

Bestuur Piratenpartij Groningen