[Groningen] Bits of Freedom in Groningen

Nephtis Brandsma nepvisje op gmail.com
Zo Okt 4 23:08:51 CEST 2015

Dag Piraten!

Leuk te horen dat jullie aanwezig willen zijn op de eerste bijeenkomst van
Bits of Groningen :) Aangezien we met dezelfde thema's te maken hebben en
in dezelfde stad gaan opereren, leek het me goed binnenkort een keertje af
te spreken om te zien of en hoe wel of niet kunnen samenwerken. Hoewel de
doelen denk ik hetzelfde zijn, zal dit niet altijd handig of mogelijk zijn,
omdat Bits of Freedom zoveel mogelijk probeert een politiek neutrale
organisatie te zijn en dus onafhankelijk van politieke partijen moet
opereren. Dat maakt een openbare samenwerking denk ik lastig.

Echter, we zouden bijvoorbeeld eventueel informeel e.e.a. kunnen
organiseren (wat mij leuk lijkt). Vanuit de politieke neutraliteit van Bits
of Freedom reageer ik wel wat terughoudend op het bericht dat er veel
Piraten op de eerste bijeenkomst aanwezig zullen zijn. Ook is de
bijeenkomst bedoeld om te zien welke smoel Bits of Groningen eigenlijk gaat
krijgen, en wie wat gaat doen. Wellicht is het een idee dat ik namens Bits
of Groningen binnenkort weer eens aanhaak op één van de borrels van de PP?
Kunnen we dan verder kletsen :)

Groetjes,
Nephtis