[Groningen] interessant punt voor ons?!

Alex Haan alex.haan op piratenpartij.nl
Vr Sep 12 16:12:58 CEST 2014

Volgens mij is melding voor WBP alleen nodig wanneer een camera op publiek
terrein gericht is. Een camera gericht op je eigen voordeur/in de
winkel/etc mag wel zonder problemen (ik dacht dat je het dan wel nog steeds
ter plekke aan moet geven).

Hier wordt er ook de publieke ruimte bedekt. Het is natuurlijk handig, voor
opsporing, om wat meer info te vangen. Bovendien wordt het nog eens extra
'mooi' omkleed met nut voor ambulance en brandweer. Maar dan kun je de hele
stad wel bedekken.

Camera's worden telkens weer als de perfecte oplossing gezien. Maar ik
vraag me af hoeveel effect het heeft en of er geen andere oplossingen zijn.
'Bestrijd de werkloosheid. Huur een bewaker!'

Ik zie nu al gebeuren dat twee personen in hun auto worden aangehouden,
terwijl ze even een vluggertje maken.