[Den Haag] Beeldenstorm

edwin ijsman edwin op piratenpartij.nl
Do Mrt 9 21:33:01 CET 2017

Even een kopie van de tekst uit de [Vrijwilligers]-mailinglijst, met
hier de link naar de pad: https://pad.piratenpartij.nl/p/beeldenstorm

Zijn er nog Hagenezen die een beeld willen 'adopteren'?

--

Beste Piraten,

In de nacht van 12 Maart willen wij een groot aantal (stand)beelden in
Nederland "verpiraten".

Dit doen wij door de beelden te versieren met een ooglap, bandana en een
geprint Manifest op het beeld te plaatsen.

Maandagochtend moeten Piraten deze beelden ook filmen en fotograferen en
deze naar het mediateam opsturen zodat deze geplaatst worden

op al onze mediakanalen. We hopen op een media-storm vanwege deze actie.

Voorbeeld van een Manifest is:

Spinoza was een Piraat.

Als politiek denker vond Spinoza al in 1645 dat de macht van de staat
nooit aan  een enkeling toevertrouwd mocht worden, omdat daar misbruik
van gemaakt zou  worden.

De Piratenpartij wil de democratie verstevigen. De invloed van bedrijven
is nu te groot ten opzichte van 'gewone burgers'. Wij vinden dat
iedereen een gelijke kans moet krijgen om invloed uit moet kunnen
oefenen op het democratische proces. #Hoedan? Met nieuwe vormen van
online en offline democratie (edemocracy en G1000-burgertoppen) bieden
wij hiervoor concrete oplossingen.

Om deze actie uit te voeren hebben wij een groot aantal vrijwilligers
nodig, die in de nacht van zondag op maandag de (stand)beelden willen
versieren.

De standbeelden staan in 7 regio's.

    Delft/Rotterdam/Leiden/Gouda 9 stuks
    Den Haag /Voorburg/Rijnsburg/Zoetermeer 10 stuks
    Haarlem/Amsterdam 6 stuks
    Zwolle 1 stuk
    Oude Pekela/Groningen 2 stuks
    Eindhoven 1 stuk
    Nijmegen 1 stuk

De regio's Rotterdam, Den Haag en Amsterdam zijn het drukst. Ik wil
graag met Gerco en Wouter Amsterdam voor mijn rekening nemen. Dus deze
regio is afgedekt

Wie gaat ons helpen in de andere regio's. Reageer snel want de
spullen(Manifest, ooglapje en bandana) stuur ik dan op, zodat je alles
op tijd binnen hebt.

Bandana's kom ik erg tekort dus als jullie zelf ook een paarse bandana
zouden kunnen maken helpt dat.

Bedankt voor jullie enthousiaste bijdrage,

Groet,

Matthieu Benistant

06-38660788
--