[Democratie] Ontwikkelaars gezocht voor Project Nulpunt

Sander Plas sander.plas op piratenpartij.nl
Ma Jun 24 18:18:54 CEST 2013

Beste ICT- en Communicatiepiraten!

Nulpunt is een project dat als doel heeft om overheidsdata die d.m.v. de
Web Openbaarheid Bestuur wordt verkregen, via een gebruiksvriendelijke
webapplicatie voor het publiek inzichtelijk en doorzoekbaar te maken en
tegelijkertijd een platform te bieden om over deze content te
communiceren. Op www.nulpunt.nu staat een filmpje waarin te zien is wat
ongeveer het idee is.

De Piratenpartij is door de mensen achter "Project Nulpunt" gevraagd om
zich bij dit project aan te sluiten en o.a. de techniek voor haar
rekening te nemen. Aangezien de doelstellingen van Nulpunt goed passen
bij de standpunten van de Piratenpartij, sluiten wij ons hier uiteraard
graag bij aan.

De wens is om rond het eind van dit jaar een eerste werkende versie van
het systeem te hebben. Hoewel je na het zien van het filmpje op
www.nulpunt.nu het gevoel zou kunnen hebben dat het systeem al bijna af
is, is er in werkelijkheid nog helemaal niets gebouwd :)

We zijn daarom nu op zoek naar vrijwilligers die willen en kunnen helpen
met:

- het nadenken over hoe een dergelijk systeem precies opgezet zou moeten
worden;

en/of*

- het daadwerkelijk bouwen van het systeem.

(* = beide zaken moeten gebeuren, ik weet alleen niet of dit per se door
dezelfde mensen gedaan moet worden)

Zouden mensen die geinteresseerd zijn om hierbij te helpen mij even een
e-mailtje kunnen sturen?

alvast bedankt!

Sander