[Delft] AFK Kroegmeeting Piratenpartij Delft, vrijdag 11 juni

Reinier Bakels reinier.bakels op gmail.com
Vr Jun 11 19:34:29 CEST 2021

Ai, dat is (wat mij betreft) jammer, want ik zit nog in Duitsland. Sinds
gisteren mag ik terug zonder test of quarantaine. 14 dagen na de tweede
vaccinatie vanmiddag ben ik weer helemaal vrij, 25 juni.

Heb je de discussie over Het Gele Boekje gevolgd? Hier in Duitsland is dat
een vanzelfsprekend bewijs van vaccinatie, wat Nederlandse politici ook
beweren.
Ik heb ook al dat QR certificaat+app, zij het alleen in het Duits. Gratis
na de vaccinatie, € 18 bij apotheken. Business dus.
Toen ik mijn apotheek hier benaderde was het antwoord: maar dat gele boekje
is over de hele wereld geldig. Zij doen niet mee aan de service
certificaten te verlenen, dus zijn objectief.
Alleen ons Kabinet ontkent dat het Gele Boekje een bewijs is..
Van de tweede vaccinatie kun je zieker worden dan de eerste maar ik merk
nog niets.
Hier mag je nu buiten op een terras zitten zonder test, en voor binnen (wie
zit er nu binnen?) heb je een sneltest nodig die je op iedere straathoek
gratis kunt krijgen, en die niet meer pijn doet dan in je neus peuteren.

Doe iedereen de groeten.