[Delft] Wat er van de 'Deftse Duiten' verworden is.

Peter Roozemaal mathfox op xs4all.nl
Do Feb 26 20:56:42 CET 2015

De rekenkamer van de Gemeente Delft heeft in 2006 een rapport uitgebracht:
http://raad.delft.nl/commissies/algemeen/2006/Bijlage-nota/a_2006_085_bn.pdf

Het rapport mag dan niet op de meest inspirerende wijze geschreven zijn,
maar het geeft wel aan op welke wijze de "ambtenarij" met de
democratisch genomen "beslissing" aan het werk is gegaan. (Ik zet
"beslissing" tussen aanhalingstekens omdat er teveel vage plannen
ingediend zijn.)

Wat volgens mij twee goede vragen zijn om over na te denken:
1) Hoe vermijden we de problemen die gesignaleerd zijn bij de
   uitvoering van de "Delftse Duit"?
2) Welke aanpassingen zouden nodig zijn voor een jaarlijks "direct
   democratisch" begrotingssysteem?
Op de agenda van vrijdag de 13e?

Vriendelijke groeten,

Peter Roozemaal.