[Afdelingen] [Algemeen] arjen kamphuis missing

David van Deijk davidd at van.deijk.nl
Mon Sep 3 15:47:21 CEST 2018

Heeft Arjen aan jullie gevraagd om een zoekactie op te zetten als hij
zomaar verdwijnt? Ik neem aan van wel, en jullie het anders niet deden.

Voor alle andere mensen:
Ik wil aan iedereen met privacy in het hart oproepen om bij verdwijningen
van activisten van het kaliber van Arjen niet zomaar grote zoekacties op
te gaan zetten. Soms willen deze mensen niet zomaar gevonden worden en
verdwijnen ze met reden een tijdje.

Voor privacy activisten:
Als je met spannende acties bezig bent, dan loop je soms wat minder
frissere figuren tegen het lijf. Sommige overheden hebben een ongezonde
interesse in ons. Zorg dat je een vertrouweling hebt of meerdere die aan
de bel trekken bij een verdwijning. Enig publiek aanzicht is hierbij een
pre. Er is meer aandacht voor als een "bekende nederlander" oproept dan
janneke met de korte achternaam.

In 2010/2011 heeft de Nederlandse piratenpartij een dergelijke taak rond
Julian Assagne op zich genomen. Als we 3 dagen lang geen teken van leven
kregen was het onze taak om groot aan de bel te trekken. Gelukkig is het
in die tijd niet nodig gebleken.

Met vriendelijke groeten,
David van Deijk.