[Delft] [Ticket#1017677] FW: Betreft: Stem uitbringen met DigiD via de computer,

Geert-Jan geertjan op piratenpartij.nl
Za Jul 9 01:32:38 CEST 2016

Hoi Jesse,

Ik had het naar aanleiding van deze mail op de agenda gezet ;-)

Korte greep uit onze discussie vanavond:

- Het is een 'blackbox', er is een tijd een stemming en na afloop maakt
een autoriteit de uitslag bekend, zonder dat burgers controle
mogelijkheden hebben. Het is niet transparant omdat een burger niet kan
gaan kijken bij het tellen van de stemmen.
- Het kies geheim kan niet worden gegarandeerd
- Het is onveilig (als in te hacken)

Online inspraak is een heel mooi iets, maar eerder geschikt voor het
verzamelen van ideeën en commentaar of het voeren van discussie. Voor
stemmen is het fundamenteel ongeschikt.

Met vriendelijke Arrrrh!! Geert-Jan

E: geertjan op piratenpartij.nl
W: delft.piratenpartij.nl