<html xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"><meta name=Generator content="Microsoft Word 15 (filtered medium)"><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
        {mso-style-priority:99;
        color:#954F72;
        text-decoration:underline;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style></head><body lang=NL link=blue vlink="#954F72"><div class=WordSection1><p class=MsoNormal>Beste Piraten,<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Afgelopen woensdag hadden we een relatief volle agenda. De highlights van deze keer:<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Redactieproces / Evenementenproces<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal><b><o:p> </o:p></b></p><p class=MsoNormal>Er is een redactieproces voor stukken die voor de website bedoeld zijn, zowel vanuit PC als vanuit afdelingen en zelfstandige piraten (zie ook eerdere verslagen). In aanvulling daarop zullen we op de bijeenkomst zondag ook een proces voor evenementen bespreken. Zo moet duidelijk worden hoe iemand zaken voor de agenda (en eventuele doorplaatsing naar social media) kan aanvragen.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>PPEU Programma<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal><b><o:p> </o:p></b></p><p class=MsoNormal>Voor de volgende Europese verkiezingen zal het programma komen vanuit de aangesloten landen. Samenwerking is hierin belangrijk, omdat het niet mogelijk is om als Europese partij deel te nemen maar alleen vanuit de verschillende landen. Voor de komende ALV komt hier een voorstel voor.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Autoriteit Persoonsgegevens / Dutch Filmworks<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal><b><o:p> </o:p></b></p><p class=MsoNormal>De AP heeft (ondanks onze zienswijze) besloten om definitief goedkeuring te geven aan DFW om IP adressen te verzamelen uit Torrent clouds en die te linken aan personen. Dit zal erop neerkomen dat we “Duitse” praktijken krijgen (<a href="https://nos.nl/artikel/2029491-downloadverbod-in-duitsland-big-business.html">https://nos.nl/artikel/2029491-downloadverbod-in-duitsland-big-business.html</a>). Ons bezwaar lees je hier terug: <a href="https://piratenpartij.nl/reactie-piratenpartij-op-besluit-ap/">https://piratenpartij.nl/reactie-piratenpartij-op-besluit-ap/</a>. Maarten gaat contact opnemen met BoF om te kijken of die nog verder in actie komen, en daarna met Vincent overleggen over eventueel bezwaar op het definitieve besluit.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Wiki<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal><b><o:p> </o:p></b></p><p class=MsoNormal>Ter info, wiki PC heeft een nieuwe indeling waar ook een aparte besluitenlijst in is opgenomen (niet voor acties maar voor afspraken over processen e.d.)<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><a href="https://wiki.piratenpartij.nl/werkgroep:permanentecampagne">https://wiki.piratenpartij.nl/werkgroep:permanentecampagne</a> <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><a href="https://wiki.piratenpartij.nl/werkgroep:permanentecampagne:werkwijzestructuur">https://wiki.piratenpartij.nl/werkgroep:permanentecampagne:werkwijzestructuur</a> <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><a href="https://wiki.piratenpartij.nl/werkgroep:permanentecampagne:besluitenlijst">https://wiki.piratenpartij.nl/werkgroep:permanentecampagne:besluitenlijst</a> <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><a href="https://wiki.piratenpartij.nl/werkgroep:permanentecampagne:notulen">https://wiki.piratenpartij.nl/werkgroep:permanentecampagne:notulen</a> <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Gebruik van Signal<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal><b><o:p> </o:p></b></p><p class=MsoNormal>We zijn ons aan het herbezinnen op de momenteel in gebruik zijnde communicatiekanalen voor PC. Zondag hakken we een knoop door over het al dan niet in stand houden van de Signal groep. <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Subcirkel Sleepwetcampagne<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal><b><o:p> </o:p></b></p><p class=MsoNormal>Zoals benoemd in de update van 24 november is er een subcirkel sleepwetcampagne van start gegaan. Afgelopen dinsdag was er overleg waarin de structuur en werkafspraken gemaakt zijn voor de subcirkel. Rollen die ingevuld moeten worden:<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Ondersteuning woordvoerder / reserve woordvoering (2x)<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal>Auteur (vanuit werkgroep PC met focus Sleepwet en referenda)<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal>Social Media<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal>Communicatie lokale afdelingen<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal>Communicatie externe partijen / bedrijven<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>De werkafspraken staan in de notulen PC (zie bijlage).<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Fysieke bijeenkomst 17 december in Amsterdam<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal><b><o:p> </o:p></b></p><p class=MsoNormal>De fysieke bijeenkomst zal op 17 december plaatsvinden in het hoofdkwartier van afdeling Amsterdam: Tolhuisweg 2 (vlakbij CS). Op deze bijeenkomst bespreken we de communicatiekanalen, de communicatiestrategie en randvoorwaarden voor deelname aan de volgende landelijke verkiezingen.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Voor de volledigheid laat ik de vorige updates onder dit bericht staan. Vragen? Mail <a href="mailto:maarten.v.d.pol@piratenpartij.nl">maarten.v.d.pol@piratenpartij.nl</a> of <a href="mailto:abram.kleijweg@piratenpartij.nl">abram.kleijweg@piratenpartij.nl</a> of <a href="mailto:campagne@piratenpartij.nl">campagne@piratenpartij.nl</a>. <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Voor wie erbij wil zijn: Graag weer tot volgende woensdag om 20.30 uur op Mumble: <a href="https://piratenpartij.nl/event/pc/?instance_id=46886">https://piratenpartij.nl/event/pc/?instance_id=46886</a> (of als je erbij wil zijn op de fysieke bijeenkomst: tot zondag! Laat wel even weten als je komt)<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Vriendelijke groet,<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Namens de werkgroep Permanente Campagne<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Maarten van der Pol<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div style='mso-element:para-border-div;border:none;border-top:solid #E1E1E1 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm'><p class=MsoNormal style='border:none;padding:0cm'><b>Van: </b><a href="mailto:maarten.v.d.pol@piratenpartij.nl">Maarten van der Pol</a><br><b>Verzonden: </b>vrijdag 8 december 2017 01:54<br><b>Aan: </b><a href="mailto:matthieu.benistant@piratenpartij.nl">Matthieu</a>; <a href="mailto:geertjan@piratenpartij.nl">Geert-Jan</a>; <a href="mailto:delft@piratenpartij.nl">Piratenpartij Delft</a>; <a href="mailto:javandijken@piratenpartij.nl">Jonathan van Dijken | PPNL</a>; <a href="mailto:dmitri@piratenpartij.nl">Dmitri PPNL</a><br><b>CC: </b><a href="mailto:lswafelman@gmail.com">Leontien Werner-Wafelman</a>; <a href="mailto:bestuur@denhaag.piratenpartij.org">bestuur@denhaag.piratenpartij.org</a>; <a href="mailto:bestuur@leiden.piratenpartij.org">Piratenpartij Leiden</a>; <a href="mailto:jelle.de.graaf@piratenpartij.nl">Jelle de Graaf</a>; <a href="mailto:david.van.deijk@piratenpartij.nl">David van Deijk</a>; <a href="mailto:shesoller@gmail.com">Saskia Soller</a>; <a href="mailto:dave.borghuis@piratenpartij.nl">dave.borghuis@piratenpartij.nl</a>; <a href="mailto:wim.dool@piratenpartij.nl">wim.dool@piratenpartij.nl</a>; <a href="mailto:peter@hopel.nl">peter@hopel.nl</a>; <a href="mailto:abram.kleijweg@piratenpartij.nl">Abram Kleijweg</a>; <a href="mailto:limburgnoord@piratenpartij.nl">limburgnoord@piratenpartij.nl</a>; <a href="mailto:matthijs@piratenpartij.nl">Matthijs P</a>; <a href="mailto:joran.tibor@piratenpartij.nl">joran.tibor@piratenpartij.nl</a>; <a href="mailto:zwolle@piratenpartij.nl">zwolle@piratenpartij.nl</a>; <a href="mailto:bestuur@piratenpartij.nl">bestuur</a>; <a href="mailto:amsterdam@piratenpartij.nl">Piratenpartij Amsterdam</a>; <a href="mailto:campagne@lists.piratenpartij.nl">campagne@lists.piratenpartij.nl</a>; <a href="mailto:afdelingen@lists.piratenpartij.nl">afdelingen@lists.piratenpartij.nl</a><br><b>Onderwerp: </b>Kort verslag overleg PC 06-12-2017</p></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Beste Piraten,<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Naar aanleiding van het Permanente Campagne overleg afgelopen woensdag een kort overzicht van de besproken punten: <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Nederlandse Leeuw:</b> Het bestuur heeft besloten dat de Piratenpartij Nederland niet vertegenwoordigd zal zijn op dit evenement. Naar aanleiding van het verzoek van Saskia hebben we volgende week op de agenda staan hoe we in de toekomst kunnen omgaan met grote evenementen die buiten onze vaste doelgroepen vallen. <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Secretaris: </b>In het overleg is gevraagd of iemand de rol van secretaris op zich zou willen nemen (+/- 10 uur per week, agenda, notuleren, acties, trello en besluitenlijst actueel houden). Hier had geen van de aanwezigen tijd voor, mocht iemand zich willen aanmelden horen we het graag. Anders gaat er binnenkort een vacature uit. <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Trello: </b>We hebben de lopende acties doorgenomen. De Permanente Campagne Trello (<a href="https://trello.com/b/uTg6goma/permanente-campagne">https://trello.com/b/uTg6goma/permanente-campagne</a>) heeft nu een indeling op onderwerp. De acties die onder de onderwerpen staan lopen en zijn toebedeeld aan de mensen die erbij vermeld staan, daarnaast is er een kolom Wishlist. Hier staan acties die we wel willen uitvoeren maar waar nu niemand acties mee aan de slag is of gaat.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Sleepwet presentaties:</b> Op <a href="https://share.piratenpartij.nl/index.php/apps/files/?dir=/Sleepwet&fileid=40591"><span style='font-size:9.0pt;font-family:"Arial",sans-serif'>https://share.piratenpartij.nl/index.php/apps/files/?dir=/Sleepwet&fileid=40591</span></a> gaan we materiaal verzamelen wat gebruikt kan worden bij presentaties over de sleepwet. Heb je dingen mag je die hier toevoegen. <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Sleepwet subsidieaanvraag: </b>Abram heeft zes punten uitgefilterd waar deze week de onderbouwing van klaar zal zijn. Zondag gaat Frodo daarmee aan de slag voor de financiële onderbouwing zodat de aanvraag er zo snel mogelijk uit kan.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Fysieke bijeenkomst 17 december: </b>Als alternatief voor Utrecht is eventueel Amsterdam een optie nu PPA daar een eigen ruimte heeft. Maarten ontvangt binnenkort meer informatie van Matthieu, en bespreekt dit daarna met Abram. Daarna zullen we als het inderdaad een optie is dit voorleggen aan iedereen die heeft toegezegd aanwezig te zijn op deze bijeenkomst. Focus tijdens de bijeenkomst zal liggen op toekomstige landelijke verkiezingen en de communicatiestrategie. Van de tijd zal 1/3 overleg zijn en 2/3 concrete actie en schrijven.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>PPEU:</b> Volgende week bespreken we ook een verzoek dat via David is binnengekomen over bijdragen aan het Europese programma van PPEU.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Voor de volledigheid laat ik de vorige updates onder dit bericht staan. Vragen? Mail <a href="mailto:maarten.v.d.pol@piratenpartij.nl">maarten.v.d.pol@piratenpartij.nl</a> of <a href="mailto:abram.kleijweg@piratenpartij.nl">abram.kleijweg@piratenpartij.nl</a> of <a href="mailto:campagne@piratenpartij.nl">campagne@piratenpartij.nl</a>. <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Voor wie erbij wil zijn: Graag weer tot volgende woensdag om 20.30 uur op Mumble: <a href="https://piratenpartij.nl/event/pc/?instance_id=46885">https://piratenpartij.nl/event/pc/?instance_id=46885</a> <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Vriendelijke groet,<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Namens de werkgroep Permanente Campagne<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Maarten van der Pol<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div style='border:none;border-top:solid #E1E1E1 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm'><p class=MsoNormal><b>Van: </b><a href="mailto:maarten.v.d.pol@piratenpartij.nl">Maarten van der Pol</a><br><b>Verzonden: </b>donderdag 30 november 2017 21:57<br><b>Onderwerp: </b>Kort verslag overleg PC 29-11-2017<o:p></o:p></p></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Beste piraten,<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Bedankt voor de positieve reactie op de mailing van voorgaande week. Als werkgroep Permanente Campagne streven we ernaar om transparanter en zichtbaarder te zijn voor de lokale afdelingen. Dat begint bij goede communicatie, daarom zullen we deze mailing blijven doen na de vergadering. Andersom zijn jullie updates / vragen / feedback natuurlijk ook welkom (zie onderaan de mail).<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Ik stuur de mail nu naar de eerdere groep mailadressen en de maillijsten campagne@lists en afdelingen@lists. Wanneer wij uit het lokale overleg 19 december teruggekoppeld krijgen dat jullie allemaal de afdelingen@lists gaan gebruiken zullen we het mailen beperken tot de twee maillijsten.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>De volgende punten wil ik graag uit de vergadering lichten voor jullie: <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Secretaris Permanente Campagne<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal>De werkgroep heeft momenteel geen vaste secretaris. Op korte termijn willen we hier een vacature voor open zetten. De secretaris notuleert, houdt acties bij (Trello) en zal een besluitenlijst opstellen en actueel gaan houden. Vooral het laatste zal moeten bijdragen aan transparantie: Dan kan iedereen zien welke afspraken er staan en waar ze betrekking op hebben. Denk je nu “Dat wil ik doen / Daar ken ik iemand voor”? Laat het weten! <a href="mailto:Abram.kleijweg@piratenpartij.nl">Abram.kleijweg@piratenpartij.nl</a> <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Inhoudelijke onderbouwing subsidieaanvraag sleepwetreferendum<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal><a href="https://pad.piratenpartij.nl/p/subsidiesleepwet">https://pad.piratenpartij.nl/p/subsidiesleepwet</a> <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Abram maakt globale opzet op basis van wat er na a.s. vrijdag in de pad staat. Keuzes landelijk worden gemaakt met David en Dirk. Aanvullingen die worden gedragen door afdelingen of piraten die hier zelf uitvoer aan gaan geven kunnen worden toegevoegd tot aanstaande zaterdag en is ( vrijwel zeker) plek voor. Afdelingen die geen “eigen” acties gaan doen kunnen uiteraard aansluiten bij het landelijke plan.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Deelname Nederlandse Leeuw<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal>Het bestuur bespreekt deze week intern of Piratenpartij Nederland gebruik wil maken van een plek op het podium van het “Nederlandse Leeuw” event. Tijdens de vergadering is daar een goede discussie over geweest en de twijfel draait vooral om het rechtse karakter van het event. Omdat daar nu dus nog geen duidelijkheid over is (en om discussie te voorkomen, die is nu aan het bestuur) verder geen update daarover. Volgende vergadering zal dit punt (en het besluit van het bestuur) toegelicht worden en natuurlijk ook via deze mailing bekend gemaakt worden.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Voor de volledigheid laat ik de vorige update onder dit bericht staan. Vragen? Mail <a href="mailto:maarten.v.d.pol@piratenpartij.nl">maarten.v.d.pol@piratenpartij.nl</a> of <a href="mailto:abram.kleijweg@piratenpartij.nl">abram.kleijweg@piratenpartij.nl</a> of <a href="mailto:campagne@piratenpartij.nl">campagne@piratenpartij.nl</a>. <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Voor wie erbij wil zijn: Graag weer tot volgende woensdag om 20.30 uur op Mumble: <a href="https://piratenpartij.nl/event/pc/?instance_id=46884">https://piratenpartij.nl/event/pc/?instance_id=46884</a><o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Vriendelijke groet,<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Namens de werkgroep Permanente Campagne<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Maarten van der Pol<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div style='border:none;border-top:solid #E1E1E1 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm'><p class=MsoNormal><b>Van: </b><a href="mailto:maarten.v.d.pol@piratenpartij.nl">Maarten van der Pol</a><br><b>Verzonden: </b>vrijdag 24 november 2017 16:43<br><b>Onderwerp: </b>Kort verslag overleg PC 22-11-2017 + vragen aan lokale afdelingen<o:p></o:p></p></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Beste piraten,<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Om aan te sluiten op jullie initiatief om lokaal te gaan overleggen leek het ons (werkgroep PC) goed om dat aan te grijpen als mogelijkheid om een communicatielijn op te starten tussen PC en de afdelingen. Ik stuur deze mail nu naar iedereen die in de mailwisseling over het lokaal overleg stond. Kunnen wij vanuit jullie overleg per afdeling één mailadres krijgen waar we dit voortaan heen kunnen sturen? (graag intern verzamelen en in één mail toesturen, dan lopen we niet het risico dat er mailadressen verloren gaan). <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Het voornemen is om na de komende vergaderingen telkens een korte update vanuit PC te verspreiden zodat inzichtelijk blijft wat we doen en waar we mee bezig zijn. Uit het overleg van afgelopen woensdag zijn de volgende zaken gekomen:<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>(Her)gebruik content website lokaal <-> landelijk:<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'>Er zijn vragen geweest over het (her)plaatsen van stukken, van landelijke naar lokale websites en andersom. Wat hergebruik betreft: Alles wat we als piraten publiceren doen we onder creative commons-licentie. Hergebruik mag dus altijd, PC zal bij hergebruik onderaan het artikel een verwijzing naar de afdeling plaatsen waar het eerst is gepubliceerd. <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><b>Als een afdeling iets van landelijk wil doorplaatsen</b>: Vraag om een padje met de tekst (gekopieerd uit Wordpress onder de tekst- weergave zodat opmaak en plaatjes in één keer goed meeverhuizen).<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><b>Als landelijk (pc) iets van een afdeling wil doorplaatsen</b>: PC zal vragen om een padje met de tekst (gekopieerd uit Wordpress onder de tekst- weergave zodat opmaak en plaatjes in één keer goed meeverhuizen).<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><b>Als een afdeling iets doorgeplaatst wil zien wat (nog niet) door landelijk is opgepakt</b>: Stuur link naar artikel en een link naar padje met de tekst. Dit halen we dan door het redactieproces heen.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><b>Als landelijk (pc) iets op lokale websites geplaatst wil zien:</b> Landelijk stuurt afdelingen link + padje met tekst. Afdelingen passen eigen redactieproces toe.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'>Redactieproces PC: In Permanente Campagne werkt het redactieproces als volgt: <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'>Stuk wordt aangeleverd -> Redactie politieke lijn beoordeelt. Bij drie plusjes -> gaat het stuk naar redactie vormgeving die beoordeelt op spelling, grammatica en afbeeldingen. Bij plusje redactie vormgeving -> gaat het stuk naar publicisten voor plaatsing.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'>Als het stuk niet door redactie politieke lijn komt stuurt die het stuk retour met uitleg.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Vrijwilligersdag 7 december ( <a href="https://www.sjvisser.nl/pad/p/pcvrijwilligersdag"><span style='color:#0563C1'>https://www.sjvisser.nl/pad/p/pcvrijwilligersdag</span></a> ) medewerking gevraagd<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'>Op vrijwilligersdag willen we graag een serie kleine portretten van vrijwilligers uit verschillende steden publiceren. Dit willen we combineren met een oproep voor vrijwilligers voor de Piratenpartij, zowel op website als op social media. Jullie hebben hier allemaal al eerder mail over gehad, helaas zijn er geen reacties gekomen. Willen jullie nogmaals kijken of jullie dit op kunnen pakken?<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'>Daarnaast is het idee opgekomen om deze dag actie te gaan voeren voor meer vrijwilligers. De vraag aan jullie is: Zijn jullie bereid om op vrijwilligersdag jullie netwerk te mobiliseren voor een actie op straat? Komende woensdag willen we dit verder bespreken in het PC overleg, jullie zijn daar van harte welkom om input te geven.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Subsidie-aanvraag ( <a href="https://pad.piratenpartij.nl/p/subsidiesleepwet"><span style='color:#0563C1'>https://pad.piratenpartij.nl/p/subsidiesleepwet</span></a> )<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'>Voor de subsidie-aanvraag zijn suggesties voor acties nog steeds welkom. In het padje staat hoe die onderbouwd moeten worden, voel je vrij om hier zaken aan toe te voegen. Meng je niet in bestaande punten (die worden momenteel al opgepakt door David, Jona, Wietze, Dirk en Matthieu) maar voeg jouw idee onderaan toe.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Re-organisatie permanente campagne cirkel (totstandkoming subcirkel Sleepwetcampagne)<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'>Om de werkgroep PC slagvaardig te houden hebben we besloten om te beginnen met subcirkels. De eerste subcirkel is Sleepwetcampagne. We onderzoeken de mogelijkheid tot vorming andere subcirkels, meer duidelijkheid daarover komt tijdens het fysieke PC overleg op 10 of 17 december.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'>De werkgroep PC blijft een “open deur” beleid voeren voor iedereen die bij wil dragen. In de subcirkels wijst de desbetreffende lead link de rollen toe, zodat de subcirkels echt zullen bestaan uit mensen die actief bijdragen en een of meer verantwoordelijkheden op zich nemen. Als lead link voor Sleepwetcampagne heeft Abram besloten om David aan te stellen. David zal (in ieder geval bij de opstart) beslissingen vooral in overleg met Abram en Maarten nemen. <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'>Wil je bijdragen aan de subcirkel Sleepwetcampagne? Mail dan <a href="mailto:david.van.deijk@piratenpartij.nl"><span style='color:#0563C1'>david.van.deijk@piratenpartij.nl</span></a> en geef aan hoe je dat zou willen doen. Op dit moment is de subcirkel sowieso nog op zoek naar mensen voor de rol Ondersteuning woordvoering Sleepwet.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'>Vanuit PC leggen we ook het voorstel voor een sleepwet-sectie op de website neer bij de subcirkel.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Voorstel TK2017 campagnewebsite<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'>De oude campagnewebsite komt beschikbaar onder een nieuwe archieflink, zodat alle content benaderbaar blijft maar het wel duidelijk is dat dit niet meer actueel is.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Nieuwsuur en Vrij Nederland over het functioneren van de Nederlandse Democratie <a href="https://vimeo.com/243379546"><span style='color:#0563C1'>https://vimeo.com/243379546</span></a><o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'>Rico en Jona gaan Nieuwsuur en VNL benaderen met aanbod voor informatieverstrekking / andere bijdragen aan deze items. Eventuele tips zijn welkom: <a href="mailto:rico@piratenpartij.nl"><span style='color:#0563C1'>rico@piratenpartij.nl</span></a> en <a href="mailto:javandijken@piratenpartij.nl"><span style='color:#0563C1'>javandijken@piratenpartij.nl</span></a> <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Output op Facebook ('spiegelen van output op Twitter?')<o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal style='margin-left:35.4pt'>Er is besloten om succesvolle tweets om te schrijven naar Facebook content om op Facebook meer aanwezig te zijn. Rico neemt contact op met Jos om te vragen succestweets door te sturen, Rico gaat zorgen voor omschrijven en plaatsi<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div></body></html>